10. Zet een buddy programma op
Nieuwe medewerkers geven aan dat een buddy een van de belangrijkste succesfactoren is voor een positieve onboarding ervaring.
9. Maak een blauwdruk voor de onboarding binnen afdelingen
Cijfers liegen niet. We zien dat de waardering van nieuwe medewerkers voor de onboarding met een heel punt omhoogschieten als de onderdelen van het onboardingprogramma op elkaar zijn afgestemd.
Introductiedagen bij Lamb Weston
Lamb Weston introductiedag. Deze dag staat in het teken van kennismaken.
8. Help jullie managers om het beter te doen
Zul je net zien, heb jij een superstrakke onboarding journey gerealiseerd, blijkt dat de managers je niet volgen. Wat kun je daaraan doen?
Betekenis of Bullshit
Waarom krijgen veel mensen jeuk van termen als kernwaarden en purpose statements?
7. Maak tijd voor verbinding
Is verbinding dan een probleem? Ja, helaas wel. Onderzoek van Gallup laat dit opnieuw zien.
Ons uitstapje naar de KJHS talent ontwikkeldag
Wij zetten ons ook graag in voor een betere wereld en Marije was al langer aan het nadenken hoe ze in haar werk nog meer impact kan maken.
6. Tem de informatie tsunami
Als nieuwe medewerker wordt je bij veel organisatie overspoeld met informatie. Hoe zorg je ervoor dat je nieuwe medewerkers zich niet overwhelmed voelen?
Zelf verbouwen of uitbesteden?
Wat heeft een huis verbouwen en je onboarding programma verbeteren of herontwerpen met elkaar te maken?
5. Breng de complete onboarding journey in kaart
Het kost je wat tijd en inspanning, maar je gaat al snel de voordelen ervan inzien.
Wil jij ook blijven groeien in je werk, net als Jill?
Binnen Yes! We Connect is er altijd ruimte voor zelfontplooiing en groei. En volgens Jill kun je hier je baan aanpassen aan je leven en niet andersom.
Word jij ook projectleider bij Yes! We Connect, net als Marije?
Marije gaat elke dag fluitend naar haar werk en kijkt heel erg uit naar wie ons team komt versterken.
Kom jij ook impact maken bij Yes! We Connect net als Carin?
Onze laatste aanwinst Carin ontdekte ons via Baan met Impact. Hoe tof is dat!
Vier het succes van de onboarding
Terugkijken en successen vieren van de onboarding? Daar hebben we natuurlijk een mooie werkvorm voor gemaakt, de succesvlaggen.
Inkijkje in de evaluaties van onze Team Hosts
Ook onze projectleiders, presentatoren en team hosts evalueren elke onboarding sessie. Ja, wat vinden die er eigenlijk van?
4. Zet behoeften om in doelen per onboarding fase
Als je goed begrijpt wat de behoefte is van je nieuwe medewerkers, kun je daar je onboarding activiteiten op afstemmen.
3. Wat een goede onboarding is? Vraag het ze zelf!
Veel onboarding programma’s zijn opgezet vanuit het perspectief van de organisatie. De organisatie dicteert de volgorde van activiteiten, het tempo en de inhoud. Is dat bij jullie ook zo?
2. Als het belang duidelijk is, ontstaat er draagvlak
De onboarding kan alleen maar slagen als er een stevig draagvlak is voor onboarding binnen jullie organisatie.
1. Stel een sterk team op voor onboarding
Voor een goede onboarding heb je een sterk team nodig met diverse competenties. Door mensen uit diverse afdelingen samen te brengen, begint hiermee ook al de verbinding in jullie onboarding programma.
Hogere waardering door rode draad
We zien dat de waardering van deelnemers van een gemiddelde 7,5 naar 8 en hoger doorschieten als de verschillende onderdelen van het onboardingprogramma beter op elkaar aansluiten.