Wil je een onboarding vol verbinding voor jullie nieuwe medewerkers?
Maak dan een onboarding plan waarbij verbinding centraal staat.
Om meer verbinding te creëren tijdens de introductie bijeenkomst of de complete onboarding heb je een goed plan nodig. Een onboarding plan waarbij verbinding centraal staat. Verbinding met collega’s en verbinding met de purpose en waarden van de organisatie.
Aan de basis van een goed onboarding plan staan twee elementen.
Inzicht in ieders behoeften
Draagvlak in de organisatie
Wat betreft het eerste punt gaat het natuurlijk over de behoeften van je nieuwe medewerkers, maar ook van anderen in de organisatie. Ken je de behoeften van de teamleiders, de teamleden, de beleidsbepalers, systeembeheerders?
Onboarding is een organisatiebrede uitdaging, waarvoor je iedereen nodig hebt. Vandaar het tweede punt. Betrek een brede groep uit de organisatie om met elkaar jullie onboarding vorm te geven.
We helpen je graag met het opzetten van een goed onboarding plan
We ondersteunen al 15 jaar organisaties met hun onboarding, zoals: Rabobank, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Baker Tilly, RTL, Hogeschool Utrecht, Nationale Nederlanden, Lamb Weston, TBI, Zuyderland, BDO en het Ministerie van Sociale Zaken. We verdiepen we ons continu in onboarding en alles wat erbij komt kijken.
We helpen je graag met het opzetten van een goed onboarding plan. We zetten alles in wat we hebben. Onze eigen kennis en ervaring en daarbij de inzichten uit diverse cases uit binnen- en buitenland van organisaties in zowel profit als non-profit sectoren.
Afhankelijk van hoe ver jullie zijn in de ontwikkeling van jullie onboarding kiezen we een startpunt voor het maken van een onboarding plan specifiek voor jullie organisatie.
Onboarding plan
Inspiratiesessie
Staat de onboarding bij jullie nog in de kinderschoenen? Deze sessie is het startschot voor jullie onboarding plannen!
Focus op de
introductiedag
Start met het maken van een onboarding plan met de focus op het ontwerpen of verbeteren van een verbindende introductiedag.
Focus op de hele
onboarding journey
Jullie zijn heel actief op het gebied van onboarding, maar de samenhang of rode draad in het totale onboarding plan mist nog.
Focus op het verhogen van de impact
Wil je de impact van jullie onboarding vergroten en continu doorontwikkelen? Ga dan aan de slag met een impact plan.