Complimenten

Vertel je collega’s hoe geweldig ze zijn!

Afgelopen zondag 1 maart, was misschien wel de meest positieve dag van het jaar. Namelijk Internationale Complimentendag. Een moment om de mensen om je heen een oprecht compliment te geven, klein of groot.

Is Complimentendag langs je heen gegaan? Geen probleem. Je hebt geen specifieke dag nodig om complimenten te geven. Doe dit vooral ook door het jaar heen. Bijvoorbeeld vandaag op je werk. Heb je een collega die de lekkerste koffie zet, altijd op tijd is, of ontzettend goed om is gegaan met een tegenslag? Spreek het naar hem of haar uit!

Wist je trouwens dat deze dag verzonnen is door de Nederlander Hans Poortvliet? Als manager bij een groot bedrijf vond Hans dat collega's wat vaker waardering naar elkaar mochten uitspreken. Inmiddels is het al sinds 2003 iedere eerste dag van maart (Inter)nationale Complimentendag. Hup Hans!


YOU ROCK!

Your Rock, You Rule
Wat goed dat je deze Connect@Work Clubmail leest en daarmee hopelijk lekker geïnspireerd raakt voor het maken van nog meer verbinding. Dat vinden wij in elk geval supertof. Echt!

En in het kader van 'Pay it forward': stuur de digitale 'You Rock' of 'You Rule' kaart aan iemand die dat volgens jou op dit moment verdient. In 10 seconden maak je zijn/haar dag een stuk vrolijker.


Connecten met je team

Complimentenkaarten
Zich niet gewaardeerd of erkend voelen, is een van de voornaamste redenen waarom mensen ontslag nemen. Je gewaardeerd worden in je baan geeft vrijheid en veiligheid en leidt tot meer motivatie.

Goed om daarom je team en/of je collega's af en toe in het zonnetje te zetten. Vertel het iemand ter plekke, of geef een kaartje.


#praatbijhetkoffieapparaat

Elke maandag delen we een koffie-praat-plaat via social media. Deze maand 4 x eentje rondom het thema 'complimenten'. Volg Yes! We Connect op LinkedIn, zo mis je er geen één.


Erger je je - zelfs na de complimenten hierboven - soms nog wel eens aan je collega's? Check dan zeker nog even het thema 'werkergernissen' van vorige maand.

 
Vorige
Vorige

Medewerkers betrekken met een interactieve online meeting

Volgende
Volgende

Je mag hier jezelf zijn