Werkergernissen

Aaarrrrghhhhhhh!!!

Vieze kopjes laten staan, te laat komen bij vergaderingen of een rommelig bureau. Wanneer je dagelijks ruim 8 uur dezelfde ruimte met collega's deelt, loop je een keer tegen andermans irritaties aan. De truc is ermee dealen. Maar hoe?  In dit blog nemen we werkergenissen onder de loep. En hoe je ze samen met je team kunt beperken.


Connecten met jezelf

Irritatie kaart
Aan welke kleine dingen erger jij je mateloos op werk? En belangrijker: weet je hoe je dit op kunt lossen? In dit blog lees je hoe je duidelijk feedback geeft of zelf je irritaties beter kunt loslaten. Maar niemand is perfect. Tijd om eerlijk te zijn over je eigen meest irritante eigenschappen! 

Download en print de Irritatie kaart en schrijf zowel je irritaties bij anderen als je eigen onhebbelijkheden en deel ze met een collega. In dit blog van Nicole Offenberg lees je trouwens hoe je van je slechte eigenschappen juist je visitekaartje kunt maken.


Connecten met je team

Doe de quizzzzz
Waarom stelt één collega altijd kritische vragen bij je werk? En waarom lijkt het alsof je de enige bent die moeite heeft met het halen van deadlines?

Goeroe in gedragsverandering en gewoonte Gretchen Rubin, ontwikkelde het model 'The Four Tendencies', waarin zij onderzocht wanneer, hoe en waarom mensen verwachtingen nakomen. Het model bestaat uit de volgende vier typen: de Obliger (Gehoorzamer), Rebel (Rebel), Questioner (Vragensteller) en de Upholder (Handhaver). 

Doe met je team de korte quiz op de website van Rubin en ontdek tot welk type(n) jij en je collega's behoren. Deel het met elkaar en leer van elkaar hoe iemand met verwachtingen op het werk omgaat. Een Questioner-collega zul je moet overtuigen met goede argumenten terwijl je een Obliger-college beter een harde deadline kunt stellen.


#praatbijhetkoffieapparaat

Elke maandag delen we een koffie-praat-plaat via social media. Deze maand 4 x eentje rondom het thema 'werkergernissen'. Volg Yes! We Connect op LinkedIn, zo mis je er geen één.


Ben je nog steeds 2020 aan het opstarten en kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? Check dan zeker nog even het thema 'een top kick-off' van vorige maand.

 
Vorige
Vorige

Je mag hier jezelf zijn

Volgende
Volgende

ENGIE Kick off 2020 – Strategie in actie