Inkijkje in de evaluaties van onze Team Hosts

We delen regelmatig reacties van de deelnemers op de onboarding sessies waar we onze klanten mee mogen helpen. We vragen alle deelnemers om een overall cijfer, tips en tops. Zo kunnen we zien hoe goed we het doen en wat we nog kunnen verbeteren. Maar ook onze projectleiders, presentatoren en team hosts evalueren elke sessie.

Deze maand krijg je op #fanfriday dan ook in inkijkje in de evaluaties van onze crew. In de plaatjes zie je een aantal reacties van onze team hosts over de sessies waarbij ze hebben gewerkt.

En de cijfers dan? 🧮

Haha nou leuk dat je het vraagt. We houden de cijfers die worden gegeven na de onboarding sessies bij op een heel fancy dashboard. Voor heel 2023 ziet dat er als volgt uit:

  • Beoordeling door de deelnemers: 8,0

  • Beoordeling door de projectleiders: 7,8

  • Beoordeling door de presentatoren: 8,1

  • Beoordeling door de team hosts: 8,4

  • Totaal gemiddelde: 8,0

Daar worden wij wel blij van! De projectleiders zijn het meest kritisch en dat is ook wel logisch: ze willen het zo goed mogelijk doen voor de klant maar vooral ook voor de deelnemers. Onze Team Hosts zijn het meest positief en dat is eigenlijk óók heel logisch want dat zijn gewoon allemaal hele leuke enthousiaste, toffe mensen. Een 8 gemiddeld van de 6.500 nieuwe medewerkers die we dit jaar een warm welkom hebben mogen geven is een mooie opsteker. Tegelijk zien we daar zeker nog ruimte voor verbetering.


Naar welk cijfer streven jullie dan? 🌈

Met klanten evalueren we persoonlijk. We vragen dan niet om een cijfer, maar misschien moeten we dat vanaf volgend jaar maar eens gaan doen, zodat we dit rijtje compleet hebben. We streven er namelijk naar om van deelnemers een 8+ te krijgen en van onze contactpersonen een 9+. 

Waarom dat verschil? 🤔

Het is onze purpose dat zo veel mogelijk starters na hun onboarding echt het gevoel hebben: Yes! I feel connected. Het is echter wel zo dat je het nooit voor elke individuele deelnemer 100% goed kunt doen bij een deels toch wel 'verplichte' activiteit. Het komt niet altijd op het juiste moment of op de juiste manier voor iedereen. Ook al blijven we er steeds weer hard aan werken om het nog beter te doen voor alle deelnemers. Voor de klant streven we wel naar een 9+. Samen een top onboarding neerzetten, dat is ons doel. Op naar nog meer impact volgend jaar!


Ben je nu heel nieuwsgierig geworden naar hoe jullie onboarding nog beter kan?

 

Ga ik intussen verder met uitchecken wat onze presentatoren er allemaal van vinden 🤓. Daarover binnenkort meer.

Ciao,
Muriel

Onboarding ontwerper

 
Vorige
Vorige

Vier het succes van de onboarding

Volgende
Volgende

4. Zet behoeften om in doelen per onboarding fase