Kick-off project klantbeleving voor Wooncompagnie

Klant: Wooncompagnie
Deelnemers: 120
Datum: 26 juni 2019
Locatie: Wooncompagnie kantoor in Hoorn
Doel: Het project klantbeleving van Wooncompagnie aftrappen met veel energie. De verbinding tussen de teams versterken (niet zo lang geleden zijn alle vestigingen samengekomen op 1 hoofdkantoor).


Samen met Wooncompagnie hebben we een interactieve middag gerealiseerd als kick-off van het project Klantbeleving, waarin verbinding maken met elkaar centraal stond.
Door de recente verhuizing naar een centrale locatie was het nodig om opnieuw de nodige verbinding met elkaar te maken. Daarbij bestaat bij de organisatie het besef dat een goede score van haar klanten begint bij de medewerkers.

Bij de lunch kreeg iedereen zijn persoonlijke badge uitgereikt. Aan grote tafels ontmoeten de medewerkers collega’s uit de hele organisatie en genoten ze samen van de broodjes. In het programma was er vervolgens ook veel aandacht voor kennismaking op zowel persoonlijk als professioneel gebied.

De directeur gaf zijn visie op Klantbeleving en hoe Wooncompagnie met ieders bijdrage op dit punt echt het verschil kan maken.
Vervolgens werd er met elkaar gewerkt aan het beeld van de ideale situatie, gevisualiseerd door een paradijselijk eiland. “Maar hoe komen we daarheen?” was de volgende vraag. Ook de boot waarmee het eiland bereikt moet worden, werd door de teams in beeld gebracht, gevolgd door de weg ernaartoe. Wat kan ons versnellen op onze reis, welke gevaren komen we tegen. Maar ook; wat zijn onze propellors en welke ankers hangen aan de boot. De laatste vraag was om acties te bedenken om de propellors sneller te laten draaien en de ankerlijnen door te knippen.

Na de presentatie van de verschillende boten, werden prioriteiten benoemd. Alle medewerkers benoemden vervolgens een persoonlijke actie om deze prioriteiten te realiseren.

Een prachtige resultaat van een middag hard werken. Beloond met een drankje en lekkere pizza’s!

Resultaat      

  • Hernieuwde kennismaking 

  • Begrip voor elkaar werk en situatie

  • Gezamenlijk beeld van de toekomst en prioriteiten

  • Ieders bijdrage hieraan in kaart

 
Vorige
Vorige

Yes! We Connect is international! Colleague Ernest is in the US.

Volgende
Volgende

YWC goes international: follow the onboarding process of Kelly and Ernest